Beställningsinfo

BESTÄLLNING
Varor kan läggas i kundvagnen med knappen på varusidan. Flera tryck på knappen ökar antalet artiklar i kundvagnen. Alternativt kan du ange antalet artiklar i en separat ruta innan du lägger varan i kundvagnen. Om varan är slut i lager visas ett meddelande i samband med varan och köpknappen saknas.

Ikonen Kundvagn högst upp på sidan låter dig betrakta innehållet i kundvagnen. Varor kan här läggas till eller tas bort från kundvagnen.

Efter att du är nöjd med innehållet i din kundvagn fortsätter du till att ange din kontaktinformation (fälten markerade med en asterisk måste fyllas i), varefter du kan välja leveransmetod och betalningsmetod. Efter att ha accepterat leveransvillkoren (kryssa i rutan) kan du fortsätta till kassan.

Leveransalternativen är per Post, Matkahuolto, DBSchenker eller per avhämtning från vår butik i Lahtis.
Små paket (tunnare än 30 mm) kan i vissa fall levereras per brev.

Leveranskostnaderna beror på vald leveransmetod och vikt / storlek på leveransen. Vår lägsta leveranskostnad för brevleveranser är 3,60 EUR. Vissa varor (t.ex. vinflaskor) kan ha avvikande leveranskostnader. Information om dem finns på varubeställningssidorna.
Ifall du avhämtar från vår butik i Lahtis påförs inga leveranskostnader.
Leveranskostnadens belopp visas i kassan vid betalning.
Ifall förskotts-/girobetalning är valt som betalningsmetod, tillförs ytterligare en serviceavgift för ifrågavarande tjänst.


Våra betalningsalternativ inkluderar Paytrail (betalning med nätbanks-ID eller med kreditkort), Klarna (flera alternativ) eller förskott/bankgiro.
Vi godkänner de vanligaste kreditkorten: Visa, MasterCard. Bankförbindelsen godkänner de flesta Finländska bankerna.
Ifall förskotts-/girobetalning är valt som betalningsmetod, får du en faktura till den epostadress du angivit. Denna information finns också på de Egna sidorna hos inloggade kunder.
Ifall du avhämtar från vår butik i Lahtis kan du också betala kontant eller med kort.

Paytrail lagrar IP-adress, betalningsmetod och betalningstid i samband med betalningstransaktionen.
Länk till Paytrails sekretesspolicy hittar du här.


När din beställning är betald kommer du att få en orderbekräftelse på den e-postadress du angett. Om du inte fått någon bekräftelse, kontrollera att den t.ex. inte har hamnat i din skräppostlåda.
Om beställningen inte verkar ha gått igenom trots upprepade försök, kan orsaken vara att betaltjänsten avvisat betalningen av någon anledning. Testa en annan betalningsmetod eller kontakta vår kundtjänst så ska vi försöka lösa problemet. Kontaktinformation finns här.

Kontrollera att din information är korrekt innan du lägger din beställning. För en lyckad leverans är detta ytterst viktigt.


MOTTAGANDE AV LEVERANS
När din beställning skickas kommer du att få en leveransavisering per e-post. Om du inte får dessa meddelanden, kontrollera att de t.ex. inte har hamnat i din skräppostlåda.
Varorna skickas som Postpaket, Matkahuoltopaket eller DBSchenkerpaket (du väljer leveransmetod vid beställning). 
En spårningslänk skickas till mottagarens e-post och den kan användas för att spåra leveransen. I vissa fall kan leverans ske per brev. För brev är inte spårningstjänsten tillgänglig. 

När paketet anländer till avhämtningsplatsen skickas en ankomstavisering via SMS, e-post eller via Postis mobilapplikation (ifall kunden har den på sin mobil). Leveransen bör avhämtas inom 7 dagar, annars går försändelsen i retur.
Ha med ditt ID vid avhämtningen.


Ifall du har några frågor kan du kontakta vår kundtjänst:
melkko(at)melkko.fi
+358 (0)3 872 9700

Välkommen till vår webbutik.